29 apr, 2018 | 201 meter, Odense, Tider
Tak for en fedt aften i Odense, der blev givet fuld gas. Vi nåede op på 250 heats, hvilket er hele 50 heat mere end vores succeskriterie. Så vi håber at kørerne synes at de har fået prøvet deres bil af. Vi ses igen den 16. juni på Odense Raceway. I næste uge går turen til Hvidovre, hvor vi skal prøve vores koncept af for første gang på Sjælland.
24 apr, 2018 | DMS18 runder
Hermed point fra DMS18 runden i forbindelse med Striben-Randers’ sæsonstart d. 21. april.
Mange kørere er kommet rigtig godt fra start i løbet af de to første runder, så der er nogen der er kommet godt foran.
Hvis du vil se den komplette stilling kan du se den her.
Forhjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
#508 |
K. Andersen |
Toyota |
Starlet |
0,103 |
1,916 |
155 km/t |
7,779 |
6 |
#505 |
J. Størup |
Honda |
Civic EG-Rotrex |
0,013 |
1,984 |
154 km/t |
7,809 |
5 |
#555 |
P. Svitzer |
VW |
Golf 2 |
0,045 |
2,221 |
134 km/t |
8,797 |
4 |
#511 |
N. Pape |
Opel |
Corsa A |
0,16 |
2,266 |
129 km/t |
8,925 |
3 |
Baghjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
#728 |
T. Rostgaard |
Chevrolet |
Nova |
0,222 |
1,887 |
175 km/t |
6,721 |
6 |
#763 |
S. Nyvang |
Mercedes |
E63 AMG |
Ingen |
2,051 |
154 km/t |
7,831 |
5 |
#707 |
K. Bonde |
BMW |
535i |
Ingen |
2,292 |
125 km/t |
9,223 |
4 |
#702 |
M. Jørgensen |
BMW |
E39 M5 |
Ingen |
2,509 |
123 km/t |
9,537 |
3 |
Firehjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
#814 |
N. Jensen |
VW |
Golf 2 |
Ingen |
1,955 |
157 km/t |
7,67 |
6 |
#811 |
R. Bendtsen |
Audi |
RS4 b5 2,7 biturbo |
Ingen |
1,842 |
139 km/t |
8,111 |
5 |
#803 |
I. Dideriksen |
BMW |
M550d |
Ingen |
1,963 |
137 km/t |
8,169 |
4 |
#801 |
J. Kvist |
Audi |
S2 |
Ingen |
1,984 |
136 km/t |
8,303 |
3 |
21 apr, 2018 | 201 meter, Striben-Randers, Tider, Tider for andre
Her er tiderne fra Striben-Randers’ sæsonstart 2018. Der også indeholdte årets anden DMStreetrace runde, som dermed er skudt godt i gang.
21 apr, 2018 | DMS18 runder
Forhjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
505 |
J. Størup |
Honda |
Civic EG-Rotrex |
0,151 |
2,203 |
156 km/t |
8,068 |
6 |
508 |
K. Andersen |
Toyota |
Starlet |
0,111 |
2,036 |
155 km/t |
8,124 |
5 |
555 |
P. Svitzer |
VW |
Golf 2 |
0,108 |
2,407 |
137 km/t |
9,043 |
4 |
502 |
K. Hansen |
Toyota |
Corolla ae92 |
0,323 |
2,709 |
148 km/t |
9,453 |
3 |
511 |
N. Pape |
Opel |
Corsa A |
0,11 |
2,502 |
125 km/t |
9,583 |
2 |
514 |
T. Jacobsen |
Honda |
Civic |
0,657 |
3,073 |
117 km/t |
10,607 |
1 |
520 |
L. Larsen |
Nissan |
Maxima 3,0 v6 |
0,12 |
2,7 |
111 km/t |
10,691 |
1 |
Baghjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
709 |
G. Petersen |
Chevrolet |
Camaro |
0,316 |
2,199 |
197 km/t |
7,022 |
6 |
728 |
T. Rostgaard |
Chevrolet |
Nova |
0,123 |
1,832 |
176 km/t |
7,083 |
5 |
729 |
T. Hansen |
BMW |
E36 Coupé |
Ingen |
1,934 |
158 km/t |
7,508 |
4 |
730 |
J. Grell |
BMW |
E30 |
Ingen |
2,042 |
155 km/t |
8,072 |
3 |
763 |
S. Nyvang |
Mercedes |
E63 AMG |
0,232 |
2,337 |
155 km/t |
8,208 |
2 |
727 |
T. Christensen |
Mazda FD |
RX-7 |
0,321 |
2,455 |
129 km/t |
9,303 |
1 |
702 |
M. Jørgensen |
BMW |
E39 M5 |
0,249 |
2,809 |
Fejl |
9,821 |
1 |
Firehjulstræk
Kørernummer |
Kører |
Bilmærke |
Model |
Reaktionstid |
60 fod |
Hastighed |
Sluttid |
Point |
813 |
S. Manbjerg |
Audi |
S2 |
0,191 |
1,984 |
162 km/t |
7,515 |
6 |
804 |
M. Storm |
Ford |
Fiesta |
0,284 |
2,338 |
164 km/t |
7,742 |
5 |
810 |
M. Idemo |
Porsche |
Turbo S |
0,507 |
2,47 |
164 km/t |
7,835 |
4 |
803 |
I. Dideriksen |
BMW |
M550d |
Ingen |
1,594 |
137 km/t |
7,847 |
3 |
801 |
J. Kvist |
Audi |
S2 |
0,295 |
2,274 |
131 km/t |
8,881 |
2 |
809 |
S. Jønsson |
Audi |
A3 |
0,496 |
2,379 |
128 km/t |
9,319 |
1 |
21 apr, 2018 | 201 meter, Skjern, Tider
Sikke en vild sæsonstart i Skjern! Tak fordi at I mødte op, og især til kørerne og de mange DMS18 kørere, der ville have de første point i hus!
Hermed følger tiderne for aftenen.
5 apr, 2018 | Information
Vi kan i dag med stor glæde meddele, at streetrace i Danmark i år får en ny sponsor. Dansk Metal og Metal Ungdom har valgt at støtte Racedays.dk i at lave streetrace arrangementer, som sikrer gaderæs-miljøet et lovligt alternativ til at dyrke deres passion for biler og fart. Vi glæder os til samarbejdet.
1 apr, 2018 | Information
Som opvarmning til den kommende sæson, har vi spurgt flere af vores DMStreetrace deltagere fra tidligere sæsoner, om de vil dele ud af deres fifs, til at få hurtigere tider.
Vi bringer hermed første del af en guide til, hvordan du kan sætte hurtige tider.
De fleste har forstået, at for at få hurtige tider skal man have en potent motor i forhold til bilens vægt. Men det er i sig selv ikke nok. Man skal også have nogle gode dæk, der kan omdanne alle sine hestekræfter til fremdrift. Men noget som næsten samtlige adspurgte sagde var det vigtigste var at udnytte sin gearkasse helt bedst muligt.
En deltager fortæller: “Jeg har altid vidst, at gearskifte var rigtig vigtigt. Men noget som jeg har fundet ud af, efter at deltage i DMStreetrace er, at jeg helt havde glemt at bruge hele min gearkasse!”
Flere giver udtryk for, at der åbenbart er et ubrugt potentiale i deres gearkasser – racing gearet. Kørerne vil dog ikke ud med, hvornår det er det bedste tidspunkt at bruge dette gear, da det stadig er nyt for dem, og de gerne vil have en lille fordel i den kommende sæson.
Følg med her på siden i næste uge, hvor vi bringer del to af “sådan sætter du hurtige tider”, hvor vi kommer ind på vægtoptimering, hvor man blandt andet sagtens kan spare sin køler og turbo – hvilket også gør det billigere at køre.
Du ønskes god 1. april (aprilsnar) af Racedays.dk crewet 🙂
4 mar, 2018 | Information
Siden Racedays.dk afholdte sit første arrangement i 2014, er der kommet endnu mere streetrace til i Danmark. Hvilket er rigtig god for fartglade danskere. Vi forsøger altid at forbedre oplevelsen for både kørere og tilskuere.
I 2017 fik vi lanceret bedre tilskuerforhold, ny asfalt og ny returvej fordelt på vores lokationer rundt omkring i landet.
I 2018 har vi fokus på at højne sikkerheden. Derfor stiller vi højere krav til kørere i biler uden plader. Når sæson 2018 starter kræves det sikkerhedsudstyr (kørerdragt, handsker og hjelm) der er fremstillet til motorsport. Et krav som langt de fleste har efterlevet.
Vi oplevede i løbet af sidste sæson, at flere havde passagerer med. Hvilket er helt i orden. Desværre var der mange der havde børn med på passagersædet. Vi stiller derfor krav om, at passagerer fremadrettet er over 18, og har udfyldt en fraskrivelsesformular. Hermed sikrer vi os, at alle passagerer også er klar over den risiko, der er forbundet med motorsport.
22 dec, 2017 | Pressemeddelelse
Tilbage i efteråret 2013 blev der sat penge af på kommunalbudgettet i Aalborg Kommune, til etablering af et stykke vej der kunne bruges til lovlig streetrace. Et ønske der har været i gaderæs miljøet i over 10 år. Dette blev startskuddet for, at man 12. september 2014 kunne afholde det første arrangement på Kystvejen i Nørresundby. Der blev i løbet af halvanden måned afholdt fem arrangementer, og yderligere fem i løbet af sommerhalvåret 2015, hvor der var stor opbakning fra det nordjyske gaderæs-miljø.
Men i løbet af 2016 begyndte opbakningen til arrangementerne at dale, endda til så lavt et niveau at arrangementerne gav underskud. Samtidig blev der oftere lavet organiseret ulovligt gaderæs i blandt andet Aalborg Øst og i Støvring. Der blev derfor lavet en spørgeskemaundersøgelse for at finde ud af, hvorfor folk ikke støttede op til det lovlige alternativ.
Resultatet fra spørgeskemaet var klart, det nordjyske gaderæs-miljø ville have bedre asfalt, bedre tilskuerforhold og billigere arrangementer. Racedays.dk gik derfor i dialog med Aalborg Kommune om disse ønsker, så opbakningen endnu engang kunne vende tilbage til det lovlige alternativ. Aalborg Kommune valgte derfor at anlægge et nyt slidlag og jordvolde, så forholdene blev bedre for både kørere og tilskuere. Men selv med de forbedrede rammer var der ikke den store opbakning til årets første arrangement.
For at imødekomme ønsket om billigere priser, lavede Racedays.dk konceptet ”back to basic”, hvor man kunne køre i sin bil med plader for kun 50 kr. Heller ikke her var der opbakning fra gaderæs-miljøet, på trods af at de samme aften kørte ulovligt.
Vi må erkende, at der er tre væsentlige faktorer, der gør at vi ikke kan hamle op med de ulovlige gaderæs. Det ene er det faktum at det er ”gratis” at køre/se ulovligt gaderæs, såfremt at arrangementet ikke bliver opdaget af politiet. Det andet er, at politiet ikke har nok resurser til en koncentreret indsats mod de ulovlige gaderæs. Den tredje og væsentligste er, holdningen om at man hellere vil køre ulovligt end lovligt.
Racedays.dk holder derfor en pause for streetrace arrangementer på Aalborg Banen i 2018. Vi håber imidlertid at gaderæs-miljøet vil tage dette til efterretning, og selv forsøge at arrangere nogle lovlige arrangementer, da rammerne stadig eksisterer, og fodarbejdet er gjort, så der kan gives tilladelse til op til fem arrangementer. Racedays.dk vil nu koncentrere sig om andre steder i landet, hvor streetrace miljøet støtter op om det lovlige alternativ.
21 dec, 2017 | Pressemeddelelse
Inden længe siger kalenderen 2018, og vi kan så småt begynde at glæde os til at det bliver streetrace sæson igen. Siden Racedays.dk afsluttede sæson 2017, har vi været i gang med at finde ud af hvordan sæson 2018 skal foregå. 2017 var et år med nogle spændende nyheder i form af forbedringer af eksisterende lokationer, og en ny lokation i Vojens, hvor der bliver kørt 402 meter.
Vi ser frem til at komme tilbage til vores 201 meter lokation i Skjern, hvor vi kører åbner vores egen sæson d. 20. april. Der ud over kører vi den 15. juni, 3. august og 14. september.
Vi kommer også til Odense, hvor vi gentager successen og afholder streetrace i forlængelse af Auto Show i Odense Congress Center d. 11. august. Der ud over kører vi den 28. april, 16. juni og holder sæsonafslutning den 15. september.
Der bliver også 402 meter streetrace på Fighter Wing Skrydstrup to gange i 2018 den 9. juni og 25. august.
Måske har man lagt mærke til, at vi ikke har nævnt Aalborg endnu. Dette skyldes, at vi har valgt at køre den lokation i garage pt. på ubestemt tid. Grunden hertil er, at der har været for lidt opbakning fra det nordjyske gaderæs-miljø, på trods af at vi forsøgte at efterleve de rammer streetrace miljøet har efterspurgt.
Til gengæld kan vi bruge vores energi på at lave noget nyt et andet sted i landet, hvor folk har efterspurgt et lovligt alternativ til gaderæs. Derfor har vi været i dialog med Hvidovre Kommune, som har givet os tilladelse til at afholde to arrangementer på Kystholmen i Hvidovre. Arrangementerne kommer til at foregå lørdage d. 5. maj og 18. august. Der kommer til at blive kørt 201 meter i seks timer fra 14-20.
Vi glæder os rigtig meget til at komme til Storkøbenhavn, da vi har fået mange henvendelser siden vi startede, samtidig med at det giver deltagerene i DMStreetrace muligheden for at komme øst for Storebælt.
Racedays.dk arrangementer i 2018:
20. april – Skjern – Sæsonstart
28. april – Odense
5. maj – Hvidovre
9. juni – Vojens – 402 meter
15. juni – Skjern
16. juni – Odense
3. august – Skjern
11. august – Odense
18. august – Hvidovre
25. august – Vojens – 402 meter
14. september – Skjern
15. september – Odense – Sæsonafslutning
You must be logged in to post a comment.